Teoria sine praxi sicut currus sine axi, praxis sine teoria sicut currus sine via. Саме з цих слів хочемо розпочати наш звіт про практику, адже він яскраво висвітлює взаємозв’язок між здобутою теорією та проведеною практикою.
Студенти факультету іноземної філології академічної групи Ang2-B16 мали можливість проходити практику в школах Кам’янця-Подільського. Багато позитивних моментів, практичного досвіду та життєвих уроків здобули. Перше, що хотілося б відзначити – це теплий прийом учителів, їхня відкритість, щирість та плече опори, що допомогло нам швидко влитися у колектив та навчальний процес. Звісно, без теоретичних знань наша практика не пройшла б так вдало. Знання, здобуті завдяки нашим викладачам, фахівцям у своїй справі, допомогли нам легко впоратися із поставленими завданнями.
Наступне, під час практики студенти співвідносили літературознавчу, мовознавчу, психолого-педагогічну, дидактичну, комунікативну складові процесу викладання англійської, польської мов і зарубіжної літератури з методичною складовою на теоретичному та практичному рівнях.
Практика розпочалася із тижня відвідування уроків у класах, за якими студенти були прикріплені, ознайомлювались із календарними планами, спілкувалися з учнями, вивчали методичну літературу і теоретично осмислювати освітній процес, проводили аналіз учнівської групи, психологічні діагностики міжособистісних взаємин в групі.
Другий тиждень розпочали з активного проведення уроків. Приступили до підготовки уроків, готуючи конспекти з різноманітними завданнями та методиками, які охоче прагнули застосувати на практиці.Також намагались, маючи вільний час, відвідувати уроки один одного заради підтримки і допомоги, обміну думками і досвідом.
Крім того, значну увагу приділили і виховній роботі. Брали участь в навчально-виховній роботі з учнями та методичній роботі вчителів, виконували роль класного керівника, беручи участь у підготовці і проведені виховних заходів.
Загалом, практика була наповнена позитивними моментами, хоча спочатку ми всі дуже хвилювалися: «Я пам’ятаю, як ми переймалися за те, як нас сприймуть учні, як будемо проводити перший урок і яка відповідальність лежатиме на наших плечах, але, на щастя, усе пройшло на високому рівні і ми задоволені нашою роботою», – згадує Денисюк Анна. Варфоломеєва Юлія ділиться спогадами: «Учні 6-А класу, за яким я була закріплена, завжди були дуже активними на уроках. Проте, не можу не радіти з того, що поводили себе зосереджено та ввічливо (особливо під час оголошення домашнього завдання)». А у Сомик Марини перше знайомство із класом виглядало так: «Перше враження завжди неправдиве, це я можу стверджувати через перше знайомство зі своїм класом 5-Б. Несконцентрованість учнів на уроках і постійний галас з часом перейшов у спокій, дисципліну і розуміння один одного. На все свій час, і звісно, ж правильний та індивідуальний підхід до класу». Погоджується з цим і Мартинюк Анастасія: «Перше моє враження від класу було досить неоднозначним: я побачила, наскільки різними бувають діти і наскільки важко знайти до кожного правильний підхід. Але водночас це і цікаво, адже це чудова можливість застосувати свої методичні знання на практиці і випробувати себе як педагога».
«Загальновідомий факт, що теорія – не практика й те, що теорія без практики неможлива. А тому, цього семестру ми мали можливість проявити свої уміння та навички у практичному руслі. Відверто кажучи, праця з дітьми – нелегка справа, що потребує багато зусиль та знань, і ми на власному досвіді переконалися у цьому. Проте водночас – це радість, щастя бачити, що учні тебе розуміють та плідно засвоюють матеріал. А щастя – це життя кожної людини. Тому, щасливі та натхненні ми успішно провели нашу виробничу педагогічну практику», – такими емоціями поділилась Лісова Влада.
Ясиновська Ірина розповіла про особливості нашої спеціальності: «Надана можливість проходження практики у школі розкрила для мене усі сторони педагогічної діяльності і розширила мої уявлення про навчально-виховний процес. З першого дня, я зрозуміла, що це зовсім нелегка професія, яка потребує багато зусиль та часу. Досить часто я стикалась із проблемою поведінки учнів під час навчального процесу та на перервах, що збільшило мої навички у вирішенні конфліктних ситуацій у класі. Також дійшла висновку, що важливим аспектом у вирішенні таких ситуацій є почути думку учнів та знайти компроміс у тій чи іншій ситуації».
Михайлюк Ольга ділиться своїм досвідом: «На практиці мені пощастило, адже мала можливість співпрацювати одразу з двома різними класами 6-Б та 9-Б. Відчула різницю у віці та інтересах. Приємно вражена і здивована учнями 9-Б. Вони готові і відкриті до нового і незнайомого, в них багато ентузіазму і бажання, головне тільки спрямувати це в правильне русло. Разом ми готувались до тижня англійської мови та зарубіжної літератури: поринали у світ поезії, декламуючи вірші, а також знайомились з новою культурою та видатними письменниками та поетами, коли готувались до роботи із стіннівкою. Підсумовуючи, можу сказати, що робота з дітьми це завжди цікаво і пізнавально для учнів та вчителів».
Дорогі четвертокурсники! Викладачі кафедри англійської мови раді, що ваш перший педагогічний досвід був успішним і сповненим незабутніх вражень, приємних зустрічей і позитивних емоцій.
Ви здобули потрібні навички учительської роботи, навички комунікації з колегами і учнями, зрозуміли свої сильні і слабкі сторони і тепер зможете упевнено розвивати необхідні уміння, щоб стати успішними вчителями англійської мови!