Виробнича педагогічна практика є важливим етапом професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови. Основною її метою є методична підготовка здобувачів вищої освіти до виконання обов’язків учителя англійської мови, формування професійно-особистісних якостей, узагальнення та систематизація професійних знань та навичок, розвиток уміння застосовувати набуті знання в умовах реального процесу навчання, а також вивчення та апробація інноваційних методів та прийомів викладання у закладі загальної середньої освіти.
Під час проходження виробничої практики здобувачами вищої освіти четвертого курсу першого (бакалаврського) рівня освіти, які навчаються за ОПП «Середня освіта (Мова і література (англійська, німецька)», на базі Кам’янець-Подільського ліцею №9 імені А. М. Трояна, ліцею «Славутинка» та ліцею №3, студенти поглибили та закріпили теоретичні знання, навички та вміння, набуті в університеті, та використали їх в педагогічній діяльності. Особливу увагу було приділено формуванню навичок самостійного проведення освітньої роботи з учнями з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей, проведенню комунікативно спрямованих уроків із використанням сучасних методів та прийомів активізації діяльності дітей. Важливою складовою практики
стало й особистісне професійне самоствердження, розвиток творчої ініціативи, здатності до рефлексії та самовдосконалення.
Виробнича педагогічна практика з англійської мови стала вагомим чинником інтеграції теоретичних знань і практичних умінь, забезпечила умови для розвитку професійної компетентності, педагогічного мислення, творчого і критичного мислення, індивідуального стилю та готовності до викладання в сучасній школі.
Ось деякі відгуки здобувачів:
Луїза Дорофей, ліцей №9:
Досвід, набутий упродовж практики, є цінним внеском у наше професійне становлення як майбутніх педагогів. Практика сприяла формуванню
професійних умінь і навичок: підготовка та аналіз проведених уроків, розробка навчально-методичних матеріалів, відбір ефективних форм і методів навчання, а також застосування елементів інноваційних освітніх технологій. Було поглиблено розуміння концепцій компетентнісного та особистісно орієнтованого, діяльнісного підходів в освіті. Робота в реальному освітньому середовищі сприяла утвердженню нашого свідомого вибору професії вчителя англійської мови, а також формуванню мотивації до подальшого професійного навчання.
Софія Форкун, ліцей «Славутинка»:
Під час практики у ліцеї «Славутинка» у Кам’янець-Подільському я активно долучалася до проведення уроків англійської мови, і це було надзвичайно корисно для мене.
Практика дала мені реальний досвід роботи з класом, показала, як організовувати урок, залучати учнів до роботи та підтримувати дисципліну.
Це допомогло оцінити складність роботи вчителя та зрозуміти, наскільки важлива підготовка до уроку.
Тракало Марія:
Виробнича практика стала для мене важливим етапом професійного зростання. Учні вразили своєю активністю, допитливістю та щирістю, охоче брали участь у роботі на уроці. Атмосфера співпраці й поваги сприяла ефективному навчанню.
Особливо цінним для мене було спостерігати, як педагогічні прийоми та методи реально впливають на зацікавленість учнів і їхнє розуміння матеріалу.
Боришкевич Руслана:
Досвід дав мені впевненість у собі, розвинув навички планувати уроки, організовувати навчальний процес і ще більше зміцнив моє бажання стати учителем, який надихає своїх учнів.
Возняк Олена:
Виробнича практика у ліцеї «Славутинка» допомогла мені краще зрозуміти особливості роботи з різними учнями, розвинути педагогічні вміння та впевненість у власних силах.
Вона стала цінним досвідом, який надихнув мене продовжувати розвиватися у професії вчителя.
Лакатош Андрій:
Під час практики в ліцеї «Славутинка» я навчився планувати уроки, залучати учнів до роботи, використовуючи інтерактивні методи, підтримувати дисципліну та адаптуватися до різних ситуацій.
Цей період засвідчив складність та відповідальність учительської роботи, навчив гнучкості та необхідності ретельної підготовки, а також дав змогу відчути себе частиною шкільного процесу, надихаючи на подальший професійний розвиток.
Дякуємо вчителям та керівникам рактики від кафедр англійської мови, загальної та практичної психології, педагогіки та менеджменту освіти за допомогу в організації освітнього процесу та професійні поради!
