Мітроусова Тетяна Валеріївна – кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри англійської мови

У 2011 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Наратологічні аспекти художньої еволюції Дж. Джойса»зі спеціальності10.01.04–література зарубіжних країн(Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського)

Основні навчальні дисципліни: Практична фонетика англійської мови, Практичний курс англійської мови, Практика усного та писемного мовлення”

Наукова біографія

У 1999 р. закінчила Чернівецький державний університет імені Ю. Федьковича, факультет романо-германських мов. Отримала повну вищу освіту за спеціальністю “Англійська мова та література”, здобула кваліфікацію філолога, викладача англійської мови та літератури, вчителя французької мови.

З 1999-2001 рр. викладала англійську мову в Технологічному університеті Поділля (м. Хмельницький), кафедра перекладу гуманітарного факультету.

З 2001 року викладає англійську мову в Кам’янець-Подільському національному університеті імені І. Огієнка, кафедра англійської мови, факультет іноземної філології.

Автор понад 40 наукових розвідок, монографії, навчально-методичних посібників; учасниця міжнародних, всеукраїнських конференцій.

Наукові інтереси: лінгвістика тексту, фоностилістика англійської мови, фонологія, лінгвокультурологія.

h-індекс (google scholar 05.2022) 1

Основні наукові публікації

Публікації у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:

1. Особливості функціонування кольоропозначень у романі Джуліана Барнса “Англія, Англія”. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. 2019. Вип. 50.   С.117-120. 
2. Іван Огієнко і Джеймс Джойс: діалог двох культур. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта: науковий збірник: серія філологічна. Кам’янець-Подільський. 2019. Вип.XVI. С.70-75. 
3. Особливості фоносемантичної організації роману Дж. Джойса «Фіннеганів Помин». Філологічний дискурс: зб. наукових праць. Хмельницький. 2020. Вип.11. С.92-99.
4. Графічні засоби мовної гри в романі Пола Бітті «Запроданець». Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2021. Т. 32 (71). № 3.  С.47-51. 
5. А.А.Марчишина, Т.В.Мітроусова. Парадигма жіночності у кулінарних книгах XX століття: лінгвосоціальне дзеркало. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Луцьк: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. 2022. № 1. С.165-172.

6. Yankovets, O., Mitrousova, T., Svintsitska, O., Mychkovska, V., Bahrii, H., Herasimova, O., Bloshchynskyi, I. (2023). Functions of the terminological units of English border terminology. World Journal of English Language, 13(1), 200-204.  Scopus

Навчальні видання та посібники:

1.Мітроусова Т. В. The Essentials of English Phonetics: методичні рекомендації з практичної фонетики англійської мови. Кам’янець-Подільський, 2019. 64 с.
2.Мітроусова Т.В. English Grammar with Pleasure: навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів з практичної граматики англійської мови. Чернівці: ТОВ «Колір», 2019. 60 с.
3.Time to Read: detective stories: навчально-методичний посібник для домашнього читання для філологічних спеціальностей. Кам’янець-Подільський. ТОВ «Друкарня «Рута», 2020. 164 с. (ISBN 978-617-7887-57-6) (6,83 друк.арк.)
4.Time To Read: Detective Stories 2: навчально-методичний посібник для домашнього читання для здобувачів вищої освіти філологічних спеціальностей. Укладачі: Т.В. Мітроусова. А.А. Марчишина. Кам’янець-Подільський. ТОВ «Друкарня «Рута», 2022. 188 с.

Апробаційні публікації: 

1. Актуалізація та функції художньої деталі як складової оповіді. Текст і дискурс: когнітивно-комунікативні перспективи: збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (19–20 березня 2021 р.). Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2021. С.80-83.

2. Стилістичні засоби фонографічного рівня в “i’d once have left” Кармен Гіменез Сміт. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів : у 3-х томах. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Вип.20. Т.3. С.40-41.

3. The Phenomenon of Ebonics (African-American English). Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів: у 3-х томах. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. Вип. 19. Т. 3. С.40-41.

4. Мовні особливості афроамериканської спільноти. Текст і дискурс: когнітивно-комунікативні перспективи: збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (19–20 березня 2020 р.). Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2020. С.78-82.

5. The Aspects of Phonetics and Phonology. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2019. Вип.18. Т.3. С.47.

6. The Pros and Cons of The Audio-Lingual Method in English language teaching. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2019. С.55-56.

7.The varieties of English and the problem of pronunciation teaching. Scientific and pedagogical internship “The Baltic approach in the training of tearchers-philologists”: Internship proceedings, June 21-July 31, 2021. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. 2021. P.82-85.

8.Мiтроусова Т.В., Ковальська Н.В. Language learning and problems in English pronunciation acquisition.Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Iвана Огієнка, 2021. C.67-69.

9.Мiтроусова Т.В. Специфіка етноніму як відображення національно-культурного стереотипу в англійській фразеології. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів: у 3-х томах. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Вип.21. Т.3. С. 83-84.

10.МiтроусоваТ.В. Tongue-twisters: practical application in teaching English. Текст і дискурс: когнітивно-комунікативні перспективи: збірник матеріалів V Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (25-26 травня 2022 р.). Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022.  C.58-60.

11.МiтроусоваТ.В. The role of autonomous strategies in foreign language education. Методика викладання філологічних дисциплін у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах України: матеріали ХІ Регіональної науково-практичної конференції, 7 грудня 2022 року, м. Кам’янець-Подільський. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. С.26-29 

12.МiтроусоваТ.В. The peculiarity of English global diversity. Текст і дискурс: когнітивно-комунікативні перспективи: матеріали VI Всеукраїнської наукової інтернет-конференції. 21-22 березня 2023 року. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. С. 62-64.

13.Мiтроусова Т.В. An Exploration of English as a Global Lingua Franca. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 22. С.165-166

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури