АНОТАЦІЯ
про вибіркову навчальну дисципліну
«Друга іноземна мова»
для магістрів 014 Середня освіта (Мова і література (німецька)
додаткової спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)
Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності полягає у формуванні в студентів лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетенції; виробленні вмінь педагогічного спілкування– розвиток у студентів умінь та навичок користуватися англійською мовою у професійних, наукових та інших цілях.
Взаємозв’язок з іншими дисциплінами навчального плану підготовки фахівців: фонетика, лексикологія, граматика сучасної англійської мови, стилістика, вікова психологія, педагогіка.
- Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення дисципліни студенти повинні:
знати:
- про мову як суспільне явище, зв’язок її з мисленням, культурою та суспільним розвитком народу; про походження та розвиток мови; про систему мови; її рівні, про зв’язок підсистем мови, про основні одиниці мови і мовлення; про сучасні напрямки в науці, про мову та їх значення для практики навчання іноземної мови;
- про фонетичну сторону англійського мовлення: фонеми та їх артикуляційно-акустичні характеристики, основні модифікації звуків у потоці мовлення, фонетичну організацію слів (складу, словесного наголосу), інтонацію та її основні компоненти (мелодику, ритм, паузацію, наголос, темп, гучність і тембр), транскрипцію або інші умовні символи та графічні можливості відображення інтонації;
- граматичний та лексичний матеріал згідно робочих програм.
вміти:
Фонетика
- Коректно вимовляти усі фонеми у потоці мовлення на базі розвиненого фонематичного та інтонематичного слуху.
- Коректно артикуляційно оформляти свої висловлювання і розуміти мовлення інших.
- Коректно інтонаційно оформляти власне мовлення та адекватно розуміти у процесі сприйняття мовлення інших людей.
Граматика
Граматично правильно оформляти усні та письмові висловлювання, розуміти під час читання та аудіювання мовлення / тексти, використовуючи знання з тем.
Аудіювання
- Розуміти мовлення колег по навчанню, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах пройденого лексичного матеріалу.
- Розуміти основний зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті різні рівні змісту (предметний/факти/, предметно-логічний/ причинно-наслідкові зв’язки між фактами/, спонукально-вольовий/ мотиви, вчинки дійових осіб/, емоційний).
- Повно і точно розуміти зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.
- Володіти мовною здогадкою при аудіюванні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для аудіювання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник учнів. Співвідносити виділені лексичні одиниці з адекватним способом здогадки (за контекстом, за словотворчими елементами, співзвучністю з рідною мовою тощо).
- Виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою.
Мовлення
- Володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до вивчених тем.
- Усно переказувати знайомий текст, а також прослуханий чи побачений на аудіо- або відеоносіях матеріал чи прочитаний викладачем уголос новий текст, що містить, в основному, знайому лексику.
- Володіти діалогічним мовленням у стандартних, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність діалогічного мовлення. Аналізувати психологічні і мовні особливості діалогічного мовлення. Визначати належність діалогів до різних функціональних типів.
- Вести бесіду в нормальному темпі, використовуючи лексику за пройденою темою, реагувати на задані імпульси, конструювати й розігрувати сцени й діалоги. Вести діалоги етикетного характеру.
- Вести діалог-розпитування, діалог-домовленість.
- Вести підготовлений та непідготовлений діалог-обмін думками чи повідомленнями.
- Володіти монологічним мовленням у типових, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність монологічного мовлення.
- Володіти монологом-повідомленням, монологом-розповіддю, монологом-описом,
монологом-розміркуванням / переконанням.
- Усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми (у тому числі й з виключеним звуком).
Читання
- Вміти читати художні, науково-популярні, публіцистичні тексти.
- Розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання.
- Повно розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання. Виділяти в тексті для вивчаючого читання деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.
- Шукати і знаходити необхідну інформацію чи інформацію, що цікавить, у процесі вибіркового читання.
- Володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник.
- Користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками.
- Вести власний словник із практики усного й писемного мовлення, а також із домашнього й індивідуального читання /аудіювання.
Письмо
- Володіти писемним мовленням у типових ситуаціях повсякденного спілкування. Виражати в письмовій формі парціальні оцінки: схвалення, несхвалення, похвалу, докір, зауваження тощо.
- Заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист. Пояснювати призначення різних анкет, формулярів, опитувальних листів.
- Писати привітальну листівку. Виділяти постійні та змінні елементи у структурі і змісті письмового привітання. Володіти мовленнєвими формулами звертання, прощання в привітальній листівці.
- Писати побутового листа. Виділяти постійні та змінні компоненти у структурі і змісті побутового листа. Володіти мовленнєвими формулами звертання, прощання, початку, закінчення побутового листа. Підписувати адреси на конверті.
- Занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення і записки. Швидко писати з дотриманням каліграфічних, графічних та орфографічних норм.
- Літературно правильно перекладати автентичні тексти з англійської мови на рідну.
- Лексично й граматично правильно перекладати із рідної мови на англійську тексти середньої важкості за пройденою тематикою.
- Змістнавчальної дисципліни за модулями і темами:
І семестр
Модуль 1.
Тема 1. Vivatacademia!
- Dates and Facts.
- Choosing a Career.
Тема 2. Tourism.
- Tourism: Good or Bad?
- Advantages and disadvantages of tourism.
IІ семестр
Модуль 2.
Тема 1. Culturallife.
- Rebellion at its best
- Cinema and culture
- Under threat
Тема2. A world in itself.
- A world in itself
IІІсеместр
Модуль 3.
Тема 1. FamilyLife.
- Familyrelationships
Тема 2. Orphansandadoption.
- Обсяг вивчення навчальної дисципліни:240годин / 8кредитів ECTS.
6. Форма підсумкового контролю: іспит.
7. Викладацький склад: Главацька Олена Іванівна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської мови.
8. Перелік основної літератури:
- Разом до успіху: Інноваційні навчально-методичні матеріали з дисципліни «Англійська мова» для магістрантів і викладачів вищих навчальних закладів / за ред.: Ольги Кульчицької, Якова Бистрова. Вінниця: Нова Книга, 2012. 176 с.
- Гужва Т.М. ReasonstospeakEnglish. Сучасні розмовні теми. Харків : Торсінг Плюс, 2006. 304с.
- Барановська Т.В. Граматика англійської мови. Збірник вправ: Навч. посібник. Київ, 2008. 384 с.
Завідувач кафедри ___________ О.В.Галайбіда