Анотаціядисципліни
Лінгвокраїнознавство
(для студентів II курсу)
Програма вивчення навчальної дисципліни ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВСТВО укладена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 014 Середня освіта (Українська мова і література) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта (Мова і література(англійська)
1.Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.
Загальна мета курсу ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВСТВО полягає у вдосконаленні загальної філологічної підготовки, формуванні навичок роботи з етноспецифічними, лінгвістичними і екстралінгвістичними об’єктами, формуванні лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетенції з метою підготовки до подальшої практичної діяльності та подальший розвиток мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетенції студентів та формування мовленнєвих умінь і стратегій в різних видах мовленнєвої діяльності.
Практична мета навчання полягає в оволодінні загальними знаннями про країни, що вивчаються, особливості їх населення, найважливіші етапи історичного розвитку та ознаки політичних систем, особливості та рівень економічного розвитку країн, напрями зовнішньої політики країн, їхню участь у міжнародних відносинах та організаціях, культурні та мовні особливості, у вдосконаленні уміння студентів спілкуватися англійською мовою в усній таписемній формах.
ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВСТВО вивчається у тісному взаємозв’язку із такими дисциплінами, як Практичний курс усного та писемного мовлення, Історія англійської мови, Теорія і практика перекладу, Основи перекладу безеквівалентної лексики, Лінгвокраїнознавчі аспекти художнього тексту.
- Завдання курсу
- Надати та систематизуватиосновнуінформацію про географічнеположення, історію, національнісимволи, національний характер та національністереотипи, релігію, політичний та державнийустрій, політичні та економічніпроцеси, освіту, соціальну та етнічну структуру, лінгвокраїнознавчіособливостімови, культуру і мистецтвоангломовнихкраїн, звичаї та традиціїнародівцихкраїн, особливостівербальноїповедінкиносіївмови у різноманітних сферах спілкуванняангломовнихкраїн, щовивчаються.
- Вдосконалитилінгвістичну та комунікативнукомпетенціїанглійськоїмови.
- Розвивати у студентівпізнавальніінтереси, прагнення до удосконаленнясвоєїмовної та професійноїпідготовки
Перелік компетентностей, здобуттяякихгарантуватимевивченняданоїдисципліни. Сфера реалізаціїздобутих компетентностей під час працевлаштування.
По завершенню курсу студентиповинні:
– надаватиінформацію про географічні, кліматичні та природніособливості, політичнийустрій, політичні, культурні, історичні та ін. події,
– розповідати про світогляд та погляди, якіпанують у данномусуспільстві,
використовуючиспецифічнілексичніодиниці,
– аналізувати, порівнювати та робитивласнівисновки про політичні та історичніподії;
– матиуявлення про особливостіменталітетужителівкраїндосліджуваноїмови, про етичні та моральнінормиповедінки, прийнятих в англомовномусоціумі, про моделісоціальнихситуацій, типовихсценарііввзаємодії.
– долативпливстереотипів і здійснюватиміжкультурнийдіалог в загальній і професійній сферах спілкування;
Студентиповинні:
знати:
– базовіпоняттялінгвокраїнознавчоїтеорії;
– лекційнийматеріал за визначеною у програмі тематикою;
– основнідатиісторичногорозвиткукраїнангломовногосвіту;
вміти:
– класифікуватианглійськімовніреалії за тематичнимкритерієм;
– адекватно і правильно перекладатианглійські та американськімовніреалії у художніх та лінгвокраїнознавчих текстах;
– вживатимовніреалії у діалогічному та монологічномумовленні, щосприяєрозвиткулінгвокультурноїкомпетентностістудентів;
– оцінюватиподії та реаліїісторичного, політичного та культурного життяангломовнихкраїн;
– вести науковийпошукщододослідження проблем краєзнавчої тематики.
- Змістнавчальноїдисципліни.
Змістовий модуль 1. Об’єднанеКоролівствоВеликобританії і ПівнічноїІрландії.
Тема 1. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ ОБ’ЄДНАНОГО КОРОЛІВСТВА:
– Склад територіїВеликобританії;
– Країни, щовходятьдо складуОб’єднаногоКоролівства;
– Особливостірельєфу та клімату;
– Об’єднанеКоролівство, прапор та емблемикраїн.
ОСНОВНІ ІСТОРИЧНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ.
– Навали;
– ВпливРимськоїімперії на формуваннябританськоїнації;
– Англо–саксонськевторгнення;
– Норманська навала 1066 року та їїнаслідки.
Тема 2. ПОЛІТИЧНА СИСТЕМА ВЕЛИКОБРИТАНІЇ.
– ДержавнийустрійВеликобританії та політичніпартії ;
– Парламент, ПалатиЛордів та Громад;
– Королівськавлада та її роль в сучаснійАнглії.
Тема 3. ОСВІТА. СТУПЕНІ ОСВІТИ. ВИЩА ОСВІТА ВЕЛИКОБРИТАНІЇ.
– Початкова та середняосвітаВеликобританії;
– Реформа освіти 1986-1988 pp.;
– Державні та приватнішколи.
– Університети та університетськіколеджі; Оксфорд і Кембридж;
– Традиціїбританськихуніверситетів.
Тема 4. БРИТАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО ТА АРХІТЕКТУРА, ТРАДИЦІЇ ТА ЗВИЧАЇ БРИТАНЦІВ.
– Найбільшвідоміанглійські художники та їхроботи; Британськімузеї і художнігалереї;
– Видатніанглійськіархітектори;
– Традиціївсферісуспільногожиття;
– Національні та релігійні свята;
– Міжнародніфестивалі та ярмарки.
Змістовий модуль 2. Сполучені штати Америки.
Тема 1 ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ США та ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ КРАЇНИ
- Географічне положення
- Клімат та рельєф
- Національна символіка та прапор
- Географічні відкриття
- Колонії
- Американська революція
Тема 2 ПОЛІТИЧНА СИСТЕМА США.
- Конституція
- Президенти США
- Виконавча гілка влади
- Судова гілка влади
- Законодавча гілка влади
- Адміністративний устрій штатів
Тема 3 ОСВІТА США. СТУПЕНІ ОСВІТИ.
- До історії освіти
- Початкова освіта
- Середня освіта
- Вища школа
Тема 4 МИСТЕЦТВО США. ТРАДИЦІЇ ТА ЗВИЧАЇ АМЕРИКАНСЬКОГО НАРОДУ.
– Відомі митці США
– Традиції суспільного життя Америки
– Національні та релігійні свята
- Обсягнавчальноїдисципліни – 120 год / 16 год лекцій, 24 год практичних, 80 годин – самостійна робота
- Форма підсумкового контролю – залік (3 семестр)
- Викладаннядисциплінизабезпечуєдоцент кафедрианглійськоїмовиБарбанюк Олеся Олександрівна
ЛІТЕРАТУРА
- Федірко С.М. GuidetoLanguageandCountryStudies / С.М. Федірко. – Кам’янець-Подільський: Абетка – Нова, 2009. – 280с.
- ФедіркоС.М. CountryStudy. GreatBritain: навчально-методичнийелектроннийпосібник / С.М. Федірко. – Кам’янець-Подільський, 2010. – 285с.
- Веклич Ю.І. Країнознавство (Курс лекцій). – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2004. – 167 с.
- Веклич Ю.І. Англомовнікраїни (English-speakingcountries): навчально-методичнийпосібникзкраїнознавства для студентіввищихнавчальнихзакладів / Ю.І. Веклич, С.В. Соколовська. – К.:Київськийуніверситетімені Бориса Грінченка, 2011. – 288 с
- 5. Вигран О. Ф., Гербова С. К. та інші. Знайомтеся: Великобританія. − MeetGreatBritain / О. Ф. Вигран, С. К. Гербова. − К., 2001. – 304с.
- 6. Вовченко Н. Ф. AcrossGreatBritain = По ВеликійБританії : [навч. посіб.] / Н. Ф. Вовченко. − К. : «Знання», КОО, 2004. − 222с.
- 7. Гапонів А.Б., Возна М.О. Лінгвокраїнознавство. Англомовнікраїни: підручник для студентів та викладачіввищихнавчальнихзакладів / А.Б.Гапонів, М.О. Возна. – Вінниця: НОВА КНИГА, 2005. – 464с.
- 8. Кузнецова C. England. History, Geography, Culture / B.C.Кузнецова. – K.: ВШ, 1999. – 260с.
- 9. Ощепкова В. В., Шустилова И. И. О Британике кратко. − Книга для чтения на английском языке. / В. В. Ощепкова, И. И. Шустилова. − М. : «Иностранный язык, Оникс», 2003. − 224с.
- 10. Павлоцкий В. М. Famousfacesinhistory = Портреты знаменитых людей Британии и США. Наука и политика. / В. М. Павлоцкий − С.- Пб : «Базис», «Каро», 2001. − 368с.
- 11. Усова Г. С. История Англии в 2х частях. / Г. С. Усова. – Ч. 1 – С.-П., 2001. − 256с., Ч. 2 – С.-П., 2001. − 256с.
- 12. ЦегельськаМ. Great Britain: Geography, History, Language. / М. Цегельська. − Тернопіль :Підручники і посібники, 2007. − 208с.
- 13. Яковенко Н. Л. КороткаісторіяБританії. Курс лекцій для студентівфакультетівіноземноїфілологіїуніверситетів / Н. Л. Яковенко. − К. : «Богдана», 1999.− 192с.
- 14. BritishStudies. Знакомимся с Британией : [уч. пос.] по страноведению для учащихся 9-11 классов и студентов I-II курсов Вузов. − С.-Пб : «Базис», 2000. – 415с.
- 15. Polupan, A. P. Polupan, V.V. Makhova, -English-SpeakingCountries: Workbook. – X.:Видавничагруппа «Академiя», 2000. – 236с.:iл.
Науково-педагогічний
працівник ___________ ______________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Завідувачкафедри ___________ ______________
(підпис) (ініціали та прізвище)