Анотація навчальної дисципліни
Практикум з англійськомовної прагматики
1. Мета курсу: Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів лінгво-прагматичної компетентності аналізувати комунікацію загалом, давати оцінку її учасникам, бачити за словами істинні наміри людини, «читати» характери особистостей з метою ефективного міжособистісного спілкування.
Зв’язок з іншими дисциплінами: дисципліна нерозривно пов’язана з Практикою усного та писемного мовлення, Практичною фонетикою англійської мови, Практичною граматикою англійської мови, Стилістикою, Лексикологією, Лінгвокраїнознавством.
2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни:
- знання методів, теорій, форм і понять сучасної прагматики;
- уміння орієнтуватися у комунікативному процесі, узгоджувати свої прагма-комунікативні цілі і наміри, добирати моделі мовленнєвої поведінки до умов спілкування, виявляти та нейтралізувати комунікативні проблеми, посилювати свою комунікативну позицію;
- уміння виявляти успішні мовленнєві взаємодії комунікантів та ототожнювати національно-культурну специфіку мовленнєвого спілкування;
- здатність ідентифікувати умови успішності мовленнєвих актів, жанрів та дискурсів.
Компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни, формують загальну мовно-мовленнєву компетентність та навички комунікативної діяльності, що роблять студента/випускника виші конкурентоспроможним у науково-педагогічній, соціально-культурній, офіційно-діловій та перекладацькій сферах діяльності.
3. Зміст навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1.
- Категоріальний апарат лінгвопрагматики
- 2. Сучасний етап розвитку мікро-, макро-, мегапрагматики
- Засоби мовного коду в прагматиці
- Породження і сприйняття мовлення як основи комунікації
- Складові комунікації, пов’язані з риторикою мовлення і ситуацією спілкування
Змістовий модуль 2.
- Теорія мовленнєвих актів у світлі розвитку лінгвістичної прагматики
- Прагматика лексичних одиниць у спілкуванні
- Прагматика граматичних одиниць і категорій у комунікації
- Прагматика референції
- Загальна характеристика складових комунікативного акту (КА)
Кількість кредитів: 4 кредити ЄКТС, 120 год. (14 год. аудиторних занять, 106 год. самостійної роботи).
4. Форма підсумкового контролю: залік
5. Викладацький склад: М.В. Матковська, доцент кафедри англійської мови
6. Перелік основної літератури:
- Бацевич Ф.С. Нариси з лінгвістичної прагматики : монографія. Львів: ПАІС, 2010. 336 с.
- Яшенкова О.В. Основи теорії мовної комунікації : навч. посіб.К. : ВЦ «Академія», 2010. 312 с.
- DeVito Joseph A. Human communication : the basic course. New-York : Pearson Education. 2006. 461 p.
- Cutting Joan. Pragmatics and Discourse: A resource book for students. London : Routledge. 2002. 186 p.
- Dirven René. Cognitive Exploration of Language and Linguistics. Amsterdam/Philadelphia : John Benjamins Publishing Company. 2004. 277 p.
Науково-педагогічний працівник М.В. Матковська
Завідувач кафедри англійської мови О.В. Галайбіда