Відбулась звітна конференція за результатами Виробничої педагогічної практики здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська), які навчаються за ОПП «Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література) з додатковою спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька) / Середня освіта (Мова і література (польська)».
У роботі комісії по захисту практики взяли участь керівники-методисти від кафедр університету: Марія Матковська, Світлана Нікітюк, Алла Хоптяр (кафедра англійської мови); Ольга Шаповал, доцент Ірина Голубішко (кафедра германських мов і зарубіжної літератури); доцент Олена Дутко (кафедра педагогіки та управління навчальним закладом); доцент Наталія Панчук, Світлана Дорофей (кафедра психології освіти).
Виробнича педагогічна практика тривала 5 тижнів з 19 вересня по 21 жовтня 2022 року, базами практики виступили заклади загальної середньої освіти м. Кам’янця-Подільського, зокрема Кам’янець-Подільські ліцеї: № 9 ім. А.М. Трояна, № 15, № 13, № 3 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області; Кам’янець-Подільський ліцей І-ІІІ ступенів «Славутинка» Хмельницької обласної ради. Враховуючи умови воєнного стану практика відбувалась у змішаному форматі, проте здобувачам освіти вдалось успішно виконати всі завдання. Під час звітної конференції здобувачі прозвітували про виконання завдань практики, поділились враженнями від перших спроб проведення уроків, спілкування з учнівськими колективами; проаналізували складні педагогічні ситуації, які відбулись під час роботи в класах.

Єлізавета Нетеча (Ang1-B19):
Я проходила практику у Кам’янець-Подільському ліцеї № 9 ім. А.М. Трояна у 6-Б класі, як вчитель англійської мови та зарубіжної літератури. Проходження виробничої практики дало мені можливість розпочати власний педагогічний досвід, здобути нові знання в сфері роботи з учнями та засвоїти основні правила оформлення шкільної документації. Також вдалося знайти спільну мову з педагогічним колективом та з учнями класу, задіяти учнів у навчальному та виховному процесах. Я змогла відчути себе по той бік класу: що це таке – стояти біля дошки, дивитися у вічі дітям і передавати їм свої знання, розкривати їхній потенціал, розвивати здібності. Професія вчителя не із легких, я усвідомила наскільки детальною та всеохоплюючою повинна бути підготовка до уроків. Найбільше мені сподобалось проводити уроки офлайн, за таку можливість я дуже вдячна Ковальській Наталі Володимирівні, що віддала мені під опіку групу англійської мови на цілих два тижні. Так, під час живого спілкування з дітьми я переконалась наскільки важливо утримувати їх увагу та стимулювати до роботи, мотивувати зацікавлення та чітко, конструктивно викладати матеріал.
Спробувати себе у ролі вчителя зарубіжної літератури мені вдалось лише онлайн, проте цей новий досвід показав мені як важливо вміти правильно розподіляти час на уроці, заздалегідь перевіряти справність обладнання та постійно спонукати учнів до дискусії. Діти мене приємно вразили своєю підготовкою до занять, високим рівнем різностороннього розвитку та бажанням навчатися. Я була рада дізнатися, що більшості з них прививають любов до читання батьки ще з дитинства. Діти здатні осмислювати глибокі поняття та аргументувати висловлення власної думки. Тому виробнича практика справила на мене позитивні враження, організація роботи школи була на високому рівні, до студентів поставилися доброзичливо та з теплотою.

Катерина Місюк (Ang1-B19):
Педагогічно-виробнича практика проходила досить великий період часу, за який ми мали змогу покращити свої навички викладання та проведення уроків для учнів загальноосвітньої школи. Було проведено уроки у 7 класі як з англійської, так і з зарубіжної літератури. Розробляючи конспекти уроків, завдяки залученню інтерактивних методів навчання та різних навчальних платформ, учням було цікаво, вони активно долучались до обговорення та вивчення нового матеріалу. Окрім уроків, було проведено кілька виховних заходів, за допомогою яких були покращені навички організації роботи учнів у класі. Також, було взято до уваги недоліки, та проблеми, які виникали під час практики, такі як проблема дисципліни у класі та налагодження контакту з учнями. Але я вважаю, що без їх виявлення неможливий подальший розвиток. Тому ця практика мала позитивний вплив не лише на мої вчительські здібності, але й на мою особистість.

Загалом, здобувачі освіти схвально оцінили організацію практики на факультеті та у закладах загальної середньої освіти, зміст завдань програми практики, відмітили повсякчасну підтримку викладачів-методистів та вчителів- наставників.
Члени комісії вказали на деякі недоліки в оформленні звітної документації, проте загалом високо оцінили результати першої виробничої педагогічної практики та побажали здобувачам освіти успіху та набуття нового досвіду!

Звітна конференція за результатами Виробничої педагогічної практики здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)