Університет Огієнка завжди пишається своїми активними та творчими студентами, які не зважаючи на обставини, впевнено крокують до своїх цілей, прагнуть здобувати вищу освіту, примножують свої здобутки і досягнення.

Владислав Степанянц та Іван Подря – студенти факультету іноземної філології спеціальності 014.021 Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література).

Як та чому ви обрали саме таку спеціальність? Що вплинуло на Ваш вибір? На що порадите звернути увагу або на чому зосередитися студентам, які тільки планують вступати?

Владислав Степанянц: Насамперед моїм основним бажанням було вивчення мов, що дозволить розвиватись у будь-якій галузі. Це і зумовило мій вступ на спеціальність 035 Філологія. Згодом почав викладати уроки англійської мови. Процес навчання інших припав до душі, але моя спеціальність була обмежена лише вивченням мов, а не викладанням. Тому, я наважився вступити в магістратуру на спеціальність 014 Середня освіта. Основний критерій мого вибору – знайти своє місце, де зможу допомогти досягнути душевної рівноваги та відчуття потрібності іншим. Отже, всім студентам варто звертати увагу на те, що подобається особисто їм, адже є ризик витратити час на «чужу» для себе галузь.

Іван Подря: Звідки захоплення вчительством англійської мови? Це надихає мене вивчати різноманітні аспекти мови, культури та спілкування. У цій сфері я не просто передаю знання, а ще й допомагаю учням розкрити світ англійської, зрозуміти не лише слова, а й контекст, емоції та культурні відмінності. На мій вибір вплинуло багато чинників. По-перше, моя любов до мови та бажання спілкуватися з людьми з різних країн. По-друге, бажання сприяти розвитку інших через навчання. І, нарешті, бачення цієї професії як інструменту відкриття нових світів для моїх учнів.

Студентам, які мріють стати вчителями англійської мови, радив би зосередитися на декількох ключових аспектах. По-перше, глибоко зрозуміти саму мову, її структуру та особливості. Потім вивчати різноманітні методи навчання, ефективні підходи до викладання і взаємодії з учнями на різних рівнях. І не менш важливою є практика. Навчання в реальному класі або набуття досвіду під керівництвом досвідчених вчителів допоможе вдосконалити навички та підготує до різних ситуацій, із якими можна зіткнутися на початковому етапі кар’єри.

Які цікаві проєкти виконували під час навчання? Яким своїм досягненням Ви пишаєтесь найбільше?

Владислав Степанянц: Найбільше мені запам’ятався проєкт «DigEco», мета якого ознайомити з новими методиками навчання дисциплін та надати додаткову «свіжу» інформацію. Для нас (студентів) основним завданням було – донести цю інформацію у максимально зрозумілій формі, що зумовлювало великий ступінь відповідальності. Серед досягнень мені немає, що виділяти, оскільки все, що я зробив і над чим працюю – це мій прямий обов’язок студента.

Іван Подря: Щодо досягнень, то найбільше я пишаюся тим, що зміг створити позитивне освітнє середовище для своїх учнів. Бачити те, як вони зростають як особистості і розвивають свої навички в англійській мові, відчувати їхню зацікавленість та бажання вчитися – це для мене найважливіше досягнення. Кожен момент, коли учень розуміє складний матеріал або отримує задоволення від вивчення мови, є для мене справжньою перемогою.

Ви навчаєтеся в університеті та працюєте вчителем. Розкажіть, будь ласка, як Вам вдається поєднувати навчання з роботою?

Владислав Степанянц: Сказати, що надзвичайно важко – це нічого не сказати. Великою проблемою був збіг робочих годин у школі та університеті, що дозволило відвідати всі лекційні й практичні заняття. Однак, завдяки лояльності викладачів та додатковим зусиллям, вдалось усе скласти на консультаційних годинах.

Іван Подря: Поєднання навчання в університеті з роботою вчителя вимагає гнучкості та правильного планування. Важливо знаходити баланс між часом на навчання, підготовкою до занять та викладанням. Організація часу має велику вагу, адже іноді доводиться зменшити час на відпочинок або інші справи, щоб дотримуватися графіка. 

Чи пригодилися здобуті знання під час навчання в університеті? Зважаючи на те, що Ви навчаєтеся на останньому курсі й працюєте за професією, чи будуть у Вас зауваження й пропозиції щодо різних аспектів вашого навчання на бакалаврському рівні?

Владислав Степанянц: Майже все, що вмію та практикую у своїй педагогічній діяльності, мені надав університет. Моя робота полягає у видозміні та застосуванні цих методик відповідно до конкретних потреб. Зазначу, що на бакалаврському рівні я навчався за спеціальністю 035 Філологія, яка не надає компетентностей для викладання в школі або закладах вищої освіти, що зумовило вступ у магістратуру. Отже, впровадження методики викладання мов до спеціальності 035 Філологія стало б чудовим підґрунтям, щоб урізноманітнити можливі варіанти працевлаштування.

Іван Подря: Здобуті знання в університеті корисні під час моєї роботи вчителя. Вони допомагають краще зрозуміти методи навчання, теоретичні основи викладання та психологічні аспекти взаємодії з учнями. Окрім теорії, практичні завдання і курси дозволяють застосовувати нові методи та стратегії у класі.

Які вміння та навички потрібні сучасному вчителю?

Владислав Степанянц: Все більше переконуюсь, що потрібно бути всебічно розвиненим, оскільки не достатньо бути експертом лише у своїй галузі. Неодноразово виникала потреба пояснити певний аспект лексики чи граматики  учням, яким важко вивчати іноземну лінгвістику. Тому, часто наводжу приклади з української мови або інших предметів. Окрім того, важливо бути хорошим психологом, адже складна ситуація в нашій державі, безпосередньо,  впливає на моральний стан дітей.

Іван Подря: Навчитися бути гнучким та вміти адаптуватися, бо кожен клас унікальний, а підхід до навчання може варіюватися залежно від групи. Також важливо розвивати свої міжкультурні навички й відкритість до різноманітності. Знання культури та традицій країн, де використовується англійська, допоможе кращому сприйняттю та засвоєнню іноземної мови. 

Які методи навчання або педагогічні підходи Ви використовуєте у своїй роботі, які вважаєте найефективнішими?

Владислав Степанянц: Найбільше я спираюсь на комунікативний аспект мови, оскільки зіткнувся з проблемою: учні бояться розмовляти. Зрештою,  відпадає будь-який сенс вивчати мову, якщо не навчатись її застосовувати. Для максимальної адаптації учнів до середовища безпосереднього використання мови, я беру до уваги знайомі для них форми – анімаційні фільми та музику, де можна почути сучасну англійську мову.

Іван Подря: У роботі використовую різноманітні методи навчання та педагогічні підходи, орієнтовані на потреби та особливості моїх учнів. Ось декілька методів, які, на мою думку, є найефективнішими:

  • інтерактивність у навчанні (використання різноманітних інтерактивних методів, таких як групові проєкти, дебати, ігри та дискусії, допомагає залучити учнів до вивчення мови і підвищує їхню зацікавленість);
  • використання технологій (інтеграція сучасних технологій у процес навчання, таких як відеоуроки, інтерактивні дошки та онлайнові ресурси, сприяє залученню уваги учнів та робить навчання цікавішим. Використовую різні інтернет-ресурси, такі як Wordwall, Padlet, Kahoot та Bamboozle, щоб зробити навчання ефективним. Ці інструменти дозволяють створювати інтерактивні завдання, ігри та спільні проєкти для залучення учнів у цікавий процес вивчення матеріалу. Технології створюють можливості для активної участі, забезпечують взаємодію та допомагають краще запам’ятовувати й розуміти навчальний матеріал).

Як проходить Ваше дозвілля? Чим Ви цікавитеся?

Владислав Степанянц: Усе своє життя провів на футбольному майданчику і зупинятись не збираюсь. Спорт – це велика частина мого життя, яка дозволяє відволікатись від роботи, а також приділити час собі.  Полюбляю музику й кінематограф, які намагаюсь гармонійно поєднувати зі своєю педагогічною діяльністю.

Іван Подря: Я захоплююсь музикою, фільмами та програмуванням. Завжди прагну покращувати свої навички вчителя англійської мови, постійно вдосконалюючи методики навчання та використовуючи нові підходи для створення ефективного уроку. Моя мета – постійно розвивати свій професійний рівень, щоб забезпечити якісне навчання та допомогти учням досягати кращих результатів у вивченні англійської мови.

На Вашу думку, які чинники впливають на досягнення успіху студентом?

Владислав Степанянц: Насамперед – правильність вибору своєї професії. Коли є відчуття, що обрана професія не відповідає особистісним вподобанням, важко знайти мотивацію працювати та розвиватись. Тому, говорити про досягнення цілей за відсутністю бажання студента важко.

Іван Подря: Студентський успіх залежить від:

  • мотивації: бажання навчатися та досягати мети;
  • освітньої стратегії: планування та організації навчання;
  • наполегливої праці: готовності віддавати час і зусилля навчанню;
  • підтримки від родини, друзів, викладачів;
  • адаптивності: здатності пристосовуватися до змін;
  • здоров’я та самопідтримки: фізичне та емоційне самопочуття впливають на продуктивність.

Що б Ви побажали нашим студентам та викладачам?

Владислав Степанянц:  Студентам бажаю терпіння та наснаги у навчанні, адже потрібно зважати на те, наскільки важливу професію обрали для розвитку нації. А викладачам бажаю теж саме, але у потрійному розмірі, оскільки «навчити вчителя» – це титанічна праця, яка заслуговує на повагу.

Іван Подря: Зичу всім нашим студентам невичерпної мотивації, нескінченного бажання вчитися та досягати своїх мрій. Вірте у свої сили, відкривайте нові горизонти й ніколи не зупиняйтеся у своєму розвитку. Викладачам бажаю нескінченного ентузіазму, творчого підходу до передачі знань і вмінь, та, щоб завжди знаходили у собі сили вислухати, підказати, вказати на помилки та допомогти досягти бажаних цілей. Нехай ваша діяльність буде завжди успішною, щастя, міцного здоров’я і поваги.

Пресцентр

“Увімкни світло”. Владислав Степанянц. Іван Подря. #студенти